Η κρίση έρχεται στη ζωή μας απρόσκλητα και μας αναγκάζει να αντιμετωπίσουμε ένα καινούργιο και αβέβαιο περιβάλλον για την επιχείρησή μας και όλη την ζωή μας. Μπορεί αυτό το πρόβλημα να λυθεί; Μπορεί ο επιχειρηματίας να βγει νικητής από αυτή την κρίση;
Μπορεί με το πιο χρήσιμο εργαλείο του 21ου αιώνα. Το διαδίκτυο.
Ο ψηφιακός κόσμος όλο και μεγαλώνει. Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων παγκοσμίως είναι ενεργό μέλος της ψηφιακής κοινότητας. Με βάση έρευνες, οι ηττημένοι είναι όσοι δεν άλλαξαν το σκεπτικό τους και συνέχισαν με τα πατροπαράδοτα σχήματα… Είναι όμως τόσο απλή αυτή η αλλαγή;
Φυσικά υπάρχουν πολλοί επιχειρηματίες που προσπάθησαν να εισάγουν την επιχείρησή τους στον ψηφιακό χώρο και απέτυχαν. Αυτό έγινε διότι δεν γνώριζαν τα απαραίτητα εργαλεία που χρειάζονται και δεν είχαν αναπτύξει ακόμα τις δεξιότητες τους. Οι επαγγελματίες, ανεξαρτήτως τομέα εργασίας, είναι απαραίτητο να αναπτύξουν ορισμένες ψηφιακές δεξιότητες προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτό το νέο τεχνολογικό περιβάλλον! Οι δεξιότητες αυτές είναι η επικοινωνία, η συνεργασία, η διαχείριση πληροφοριών, η δημιουργικότητα και η επίλυση προβλημάτων. Δηλαδή να κάνουν ότι έκαναν και πριν μπορεί να πει κάποιος.… Στον ψηφιακό κόσμο όμως όλα είναι διαφορετικά! Χρειάζεται δια βίου μάθηση λόγω των ραγδαίων εξελίξεων στην τεχνολογία. Με κάθε νέα κρίση, κάτι καινούργιο γεννιέται. Για παράδειγμα, ο χώρος της τέχνης «έζησε» πάνω από ένα χρόνο διαδικτυακά λόγω της πανδημίας.
Κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική… Έχει άλλες ανάγκες και άλλους στόχους. Έχει όμως και μια ίδια ανάγκη. Την ανάγκη της επιβίωσης. Ο επιχειρηματίας πρέπει να κάνει τα πάντα για να δει την επιχείρησή του να εξελίσσεται και όχι να πεθαίνει, όσο δύσκολο και περίπλοκο και αν φαίνεται.